CBS begint het te snappen
CBS koopt internetradio Last.FM
Uitgegeven: 30 mei 2007 14:47
Laatst gewijzigd: 30 mei 2007 17:03
AMSTERDAM - Het 'sociale radiostation' Last.FM is gekocht door CBS. Het Amerikaanse mediabedrijf betaalt 280 miljoen dollar in contanten voor de online muziekdienst.
Op Last.FM kunnen gebruikers de muziek waar ze naar luisteren waarderen. Zo ontstaan een steeds nauwkeuriger beeld van hun muzieksmaak. De site brengt muziekliefhebbers vervolgens in contact met andere gebruikers met een vergelijkbare smaak, en doet muzikale aanbevelingen. Last.FM vertoont sinds kort ook videoclips.
Last.FM heeft naar eigen zeggen ongeveer 15 miljoen gebruikers. Hoeveel daarvan een betaald abonnement hebben, is niet duidelijk.
Niets veranderen
Een oud-medewerker van magazine Bright, die stage loopt bij Last.FM, bevestigt de overname tegenover zijn voormalige collega's. Volgens Roel is CBS niet van plan om iets aan de site te veranderen.
In een bericht op het bedrijfweblog zegt Last.FM dat het door de overname onder meer beter in staat zal zijn licentieovereenkomsten te sluiten met de muziekindustrie.
Actief
CBS is de laatste tijd behoorlijk actief met internet en nieuwe media. Eerder investeerde het al in online tv-zender Joost, en opende het een eigen kanaal op videosite Youtube.
<< Home