h2 class="sidebar-title">Links muziekgek: Oh Happy Day-zanger Hawkins (61) overleden

muziekgek

Music is my first love, op deze weblog geef ik verslag van muzikale zaken waar ik mee bezig ben. Dat kan een internet adres zijn, een artiest of andere onderwerpen die met muziek te maken hebben.

donderdag, juli 15, 2010

Oh Happy Day-zanger Hawkins (61) overleden


AMSTERDAM - Gospelmuzikant Walter Hawkins is zondag op 61-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker. Hawkins is vooral bekend van de gospelhit Oh Happy Day, uit 1967.

Walter Hawkins overleed in zijn huis in Californië, maakte zijn broer Edwin Hawkins, ook muzikant, bekend. "Vandaag verloor ik mijn broer, mijn dominee en mijn beste vriend", vertelde hij.

Oh Happy Day van The Edwin Hawkins Singers, waar de beide broers deel van uitmaakten, was een van de eerste en grootste gospelhits.


Hawkins verliet de groep begin jaren zeventig om de Love Center Church in Oakland op te richten. Daarnaast ging de predikant door met het opnemen van muziek.

Walter Hawkins speelde onder meer samen met Van Morrison, Sylvester en Diahann Carroll en werd negen keer voor een Grammy genomineerd. In 1992 werd Hawkins tot bisschop gewijd.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home