h2 class="sidebar-title">Links muziekgek: Muzikale omnivoor Thijs van Leer

muziekgek

Music is my first love, op deze weblog geef ik verslag van muzikale zaken waar ik mee bezig ben. Dat kan een internet adres zijn, een artiest of andere onderwerpen die met muziek te maken hebben.

woensdag, maart 04, 2009

Muzikale omnivoor Thijs van Leer

Gisteravond trad Thijs van Leer op in het Arnhemse Musis Sacrum samen met de Guus Tangelder Big Band. Toen ik arriveerde was Thijs al druk aan het jodelen. Voorafgaand aan het optreden wordt er door de heren geoefend. Ik hou van muzikanten die meerdere instrumenten en stijlen beheersen. Thijs jodelde, speelde lekker op het Hammond orgel en blies uiteraard een fantastische partij dwarsfluit. Thijs floot het onvolprezen "House of the King" van Focus en zong heel aardig Jimmy Webb's McArthur Park.

De GT Big Band was goed op dreef. Het klonk heel harmonieus. Sommige passages riepen bij mij herinneringen op aan de Count Basie band (ze klonken als in het nummer "Splanky", destijds eindtune van "Brandpunt" het actualiteiten programma van de KRO).

Wil je zitten dan moet je wel vroeg aanwezig is. Waarschijnlijk ook omdat het concert gratis is. Een heel goed initiatief van Musis Sacrum. Op andere dinsdagavonden zijn er weer andere artiesten.

Hier de informatie over de rest van de concerten dit jaar.