h2 class="sidebar-title">Links muziekgek: New Orleans

muziekgek

Music is my first love, op deze weblog geef ik verslag van muzikale zaken waar ik mee bezig ben. Dat kan een internet adres zijn, een artiest of andere onderwerpen die met muziek te maken hebben.

woensdag, juni 25, 2008

New Orleans


Omdat ik al veel vaker in New Orleans geweest ben zijn we er dit keer maar 1 nacht gebleven. Ik constateerde dat de jazz langzamerhand verdrongen werd door andere,meer populaire muzieksoorten zoals soul, blues en R&B. Allereerst zagen we een zydeco band met viool, gitaar en wasbord (hier Frottoir geheten). Was gezellig maar niet hoogstaand. Daarna naar Pat O'Briens piano bar. Daar spelen steeds 2 pianisten op 2 tegenover elkaar geplaatste pianos. Er worden voornamelijk verzoeknummers gespeeld. Daarna nog in een tent geweest waar het heel gezellig was, er traden 3 zwarte zangers op die echt fantastisch waren.
Heel veel soulnummers, maar ook songs van de Drifters zoals "Under the board walk" en "Save the last dance for me". Alles met heel veel dynamiek en heel soepele bewegingen. Wat ook leuk was dat ze na afloop iedereen in het publiek een hand kwamen geven.
Er was dan wel nauwelijks jazz,maar we hebben er toch heel erg van genoten.